onsdag 28 april 2010

Fokus Fellingsbro



Rapport ifrån Fokus Fellingsbro:

Man har i interimsstyrelsen redan fått respons på sin enkät om hur man skall utveckla Fellingsbro som bygd. Här kommer ett förslag från en som vill vara med skapa en vision för framtiden i Fellingsbro, detta som inspiration till alla Er som ej hunnit lämna in Era förslag

Åhh, jag blev så glad när jag såg denna information på djurbutiken i Fellingsbro.

Äntligen börjar Fellingsbro vakna ur sin sömn och folk börjar vilja engagera sig!

Det här är något jag verkligen brinner för, brukar på morgonen när jag åker till bussen prata med mamma om allt jag vill göra för Fellingsbro. Är så glad.

Nu ska jag ialla fall svara på era frågor:

- Vad i Fellingsbro är du stolt över?

Jag tycker att kyrkan är en vacker och ståtlig kyrka, sen är jag stolt över den historia Fellingsbro har bakom sig med alla bönder. Sen är jag stolt över de människor som engagerar sig och brinner för Fellingsbro, som bannar väg för andra att öppna butiker. Just de, vi bör vara stolta över de butiker som öppnar.

- Vad i Fellingsbro är du mindre stolt över?

Kanske över att det inte har gjorts så mycket i Fellingsbro som märkts? Mindre stolt över att vissa hur ser förskräckliga ut och att man inte sattsar på "finare" miljö utomhus. Kollektivtrafiken inte är den bästa.

-Vad kan utvecklas - vilka möjligheter ser du?

Den här punkten älskar jag :). Först tycker jag att hus och lägenheter bör rustat upp, både invändigt och utvändigt. Vi måste ju locka fler att komma hit. Svampen måste också tvättas av, den är inte vit utan grön. Ta en högtryckstvätt :). Sen att man asfalterar om på vissa gator och gör en mer trevlig miljö med tex växter och belysning, som också blir en säkerhet. En Fellingsbro dag vore så fruktansvärt kul, där kan kan få sälja sina gamla saker men också ha kurser om Fellingsbros historia. Och man kunde ha lite roligt för barnen. Kanske att affärerna (Hemköp) har lite rabatt just denna dag. Och kollektiv tarfiken måste bli bättre. Vi har ju tågstation så varför inga tåg? Men jag tycker framför allt att hus ska rustas upp, det finns ju massor av sommarjobb och de ser ju inte inbjudande ut att flytta till husen.


Man måste få fler att vilja engagera sig för Fellingsbro och att varje individ skapar en bra atmosfär, alltså att Fellingsbro kan bli känt för sina trevliga "medborgare"....

Lite av vad jag ser som möjligheter, kanske är riktiga dagdrömmar men jag hoppas ni får något av detta. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar